مرجع تخصصی صنعت ساختمان

مرجع تخصصی صنعت ساختمان

تبلیغات در سایت ما
تبلیغات در سایت ما تبلیغات در سایت ما

تبلیغات سایت

بررسی ویژگی های عام معماری روستایی در معماری

در ادامه ویژگی های عام معماری روستایی داریم:

سرپناه ارزان

وقتی مصالح ساختمان بومی بوده و نیروی کار سازنده ساختمان نیز افراد خانواده و همسایگان باشد، ارزان تمام شدن ساختمان نتیجه منطقی آن است. خیلی از مواقع در و پنجره را به ناچار از کارگاه مربوطه در خارج یا داخل ده خریداری می کنند.

سادگی و پرهیز از بیهودگی

اگر چه روستاها نیز در معرض هجوم نقشه های اصطلاحا شهری که مطابقتی با زندگی سنتی روستایی ندارند، قرار گرفته اند؛ ولی اساسا خانه روستایی ساده است. این سادگی در طرح خانه و ترکیب فضاهای خانه وجود دارد. شکل کلی خانه ی روستایی همانند طبیعت اطراف آن ساده است. هر چند در یک جا منظور از خانه چند اطاق جدای از هم می باشد، مانند خوزستان و در جای دیگر مجموعه ی فضاها به یکدیگر چسبیده اند و دسترسی از درون دارند، مثل روستاهای خدابنده و زنجان.

برای خانه های بزرگ پکیج بهتر است یا موتورخانه

تاسیسات نوبهار در این مقاله قصد دارد در انتخاب پکیج و یا موتورخانه برای خانه های بزرگ به شما کمک کند، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بررسی میراث به جامانده از افشاریه در کتیبه قرآنی کاخ خورشید

کاخ خورشید بنای شاخص تاریخی ـ مذهبی شهرستان کلات است، فرضیه‌های متعددی در رابطه با کاربری این اثر تاریخی مطرح می‌شود، اما آنچه به این عمارت هویت می‌بخشد، کتیبه‌ای قرآنی متشکل از آیات سوره نبأ بوده که فرضیه مقبره بودن این بنا را تقویت می‌کند.

کاخ خورشید شهر کلات، بنایی تاریخی و مربوط به دوره افشاریان است که بر فراز بناهای کهن‌تری از دوره ایلخانی ساخته شده است و اهداف متعددی برای ساخت آن توسط متخصصان مطرح می‌شود که با توجه به وجود کتیبه قرآنی، رسم‌بندی‌ها، شکل کلی سازه و قیاس آن با ابنیه مشابه و معاصرش، فرضیه مقبره بودن این بنا قوت بیشتری می‌گیرد.

هزینه رپورتاژ خبری از سایت رکس سو

در دنیای دیجیتال مارکتینگ امروز، نمیتوان به فکر فعالیت در دنیای آنلاین بود اما به سئو و بهینه سازی سایت اهمیت نداد. رقبا هر روز قوی تر می شوند و رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا می برند. در نتیجه اگر نتوان در نتایج برتر موتورهای جستجو جایگاهی داشت کسب و کار آنلاین خود را بایستی یک کسب و کار شکست خورده دانست.

شما از طریق رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری که از موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی و یکی از ارکان اصلی سئو سایت است، می توانید محصولات و خدمات خود را همراه با تصاویر و لینک های باکیفیت در سایت های پربازدید و با رنک بالا منتشر نمایید. تبلیغ رپورتاژ آگهی علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت، بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

تنها راه دریافت بک لینک دائمی آن هم از سایت های خبری معتبر بصورتی که از سایت ها حذف نشود و اسپم محسوب نشود و درواقع باعث بهبود رتبه سایت درگوگل شود، خرید رپورتاژ آگهی دائمی و با کیفیت است .

قدمت کهن ترین مسجد ایران

معرفی مسجد فهرج، کهن ترین مسجد ایران

قدمت کهن ترین مسجد ایران به پیش از اسلام برمی گردد.

کهن ترین مسجد تاریخی ایران، در روستای فهرج واقع است و قدمتی ۱۴۰۰ ساله دارد. برخی از مورخان مسجد تاریخانه را قدیمی ترین مسجد ایران می دانند، اما برخی مسجد جامع فهرج را کهن ترین مسجد تاریخی ایران معرفی می کنند. مسجد فهرج، هم اکنون زنده و پویاست، از مناره مسجد بانگ خوش اذان شنیده می شود و نماز جماعت در آن برگزار می گردد.

فهرج روستایی ست با آب و هوای گرم و خشک کویری که در فاصله ۲۵ کیلومتری از یزد، مسیر جاده یزد کرمان در دل کویر آرام گرفته است.

بنای حمام، نشان تمدن و یک جانشینی

تاریخ نخستین حمام ها در خارج از ایران ، طبق اسناد مکتوب موجود، به بیش از دو هزار سال قبل از تولد عیسی مسیح (علیه السلام) بر می گردد. طبق کتابهای تاریخی موجود، جزیره ای به نام کرت از دو هزار سال پیش از میلاد مسیحی چنان تمدن برخوردار بود که تمام خانه های مسکونی (چه ثروتمند و چه فقیر) مجهز به چشمه های آب گرم بودند.
این حمام در تاریخ ایران سه هزار سال قدمت دارد. پاکیزگی و پاکیزگی از دیرباز جزو اصول و عقاید ایرانیان بوده است. استحمام در آیین زرتشت یکی از شرایط شرکت در مراسم مذهبی بود. ساخت حمام ها در ایران به قبل از دوره هخامنشی باز می گردد. پس از تبدیل ایرانیان به اسلام، غسل حمام به یکی از وظایف شرعی ایرانیان تبدیل شد.

بررسی ویژگی‌های ورق دکرا، ورق کینگستون

ورق دکرا، ورق کینگستون دارای دکوراسیون زیبا و یکپارچه - نور (7 کیلوگرم در هر متر مربع) - بدون نفوذ و جذب آب و عدم نیاز به عایق رطوبت (10 سال ضمانت) - کاشی دکرا مقاوم در برابر زلزله، باد، طوفان، گردباد (حداکثر 200 کیلومتر در ساعت) ) تغییرات ناگهانی دما، آتش سوزی، یخ زدگی - تحمل بار برف متمرکز (360 کیلوگرم در متر مربع) - عدم پوسیدگی، خوردگی و سایش (50 سال ضمانت) - قابل استفاده در هر شرایط آب و هوایی - انعطاف پذیر و برش بام دوستانه با محیط زیست دکره - عدم تغییر رنگ در اثر نور خورشید و سنگهای در حال سقوط به دلیل عوامل طبیعی (10 سال ضمانت) - قابل نصب در شیب 12 تا 90 درجه می‌باشد. 

تاریخچه مختصری از شکل گیری شهر مسکو به روایت جیمز موریس

 

در متون تاریخی برای نخستین بار در سال 1147 به مسکو اشاره شده، هر چند چنین به نظر می‌رسد که به علت جاذبه خاص مکانی این شهر که بر روی نقطه مرتفعی در کنار رودخانه مسکوا و مسلط بر آن ساخته شده، می بایستی قدمت شهر بیش از این باشد. در سال 1147 یوری دولگوروکی پرنس سوزدال در زمین‌های مرتفع شمال و ساحل چپ رودخانه مسکوا که 130 فوت از سطح رودخانه ارتفاع داشته و محل تلاقی جریان اصلی مسکوا و یک شاخه فرعی آن نگلینائیا بود، قلعه‌ای بنا نمود. نخستین اسکان این محل، که پیرامون آن در سال‌های 58-1156 پرچینی با چوب بلوط ساخته شده بود، منطقه‌ای به وسعت 10 آکر در غرب این پشته خاکی را اشغال می نمود. بالاخره این مجتمع زیستی پس از دو قرن رشد مداوم در جهت غرب، منطقه‌ای به وسعت 75 آکر که محل کنونی کاخ کرملین است، را اشغال نمود. (کرمل که به معنی "شهر مرتفع" است، مشابه برگ یا همان قلعه می‌باشد.)

راه حل قطعی گرفتگی تاسیسات ساختمانی

یون کلسیم و منیزیم موجود در آب شرب مصرفی در بسیاری از شهرهای ایران باعث ایجاد رسوب در سیستم تاسیسات ساختمان خواهد شد توجه به این نکته ضروری است که این امر علاوه بر افت فشار آب و نارضایتی ساکنین باعث افزایش هدر رفت انرژی و همچنین افزایش هزینه های جاری خواهد شد.

 

ظرفیت لازم یا حجم مورد نیاز در یک منبع کویل دار آب گرم

منابع کویلی در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند. به طور معمول، منابع تولید شده دارای بازه ظرفیتی 300 تا 2000 لیتری هستند. بدیهی است که پارامترهای مختلفی در طراحی این منابع با توجه به کاربری مدنظر دخیل است. میزان کویل موجود در مخزن نیز در تعیین ظرفیت منبع، تاثیر دارد. میزان ظرفیت منبع کویلی، با توجه به استاندارد ای تعریف شده برای کاربری های مختلف تعیین می شود. برای محاسبه ظرفیت منبع، ابتدا نیاز به محاسبه بار حرارتی ساختمان است.

حجم این منابع هم به کمک جداولی که محتوی پارامترهای تعیین حداکثر مصرف آب گرم و ضریبت تقاضا هستند، از طریق رابطه زیر به دست می آید:

{jatex}V_t=D_m*D_f*D_s{/jatex}

که در آن:

{jatex options:inline}V_t{/jatex}،حجم نهایی منبع کویلی به عنوان مطلوب مساله

{jatex options:inline}D_m{/jatex}، حداکثر نرخ مصرف آب گرم بر حسب گالن بر ساعت بدست آمده از طریق جداول است

{jatex options:inline}D_f{/jatex}، ضریب تقضای مصرف بدست آمده از طریق جداول است.

{jatex options:inline}D_s{/jatex}، ضریب ذخیره منبع بدست آمده از طریق جداول عنوان شده، است.

برای محاسبه ظرفیت گرمایی و سطح حرارتی لازم برای طراحی منبع کویلی مناسب، کافیست از رابطه ساده زیر استفاده کنیم:

{jatex}Q=4.2*V*\frac{(t_2-t_1)}{T}{/jatex}

که در آن:

Q، ظرفیت مورد نیاز منبع کویل دار بر حسب کیلو کالری بر ساعت است
V، حجم منبع کویل دار بر حسب لیتر است
T، زمان لازم و پیش بینی شده برای گرم شدن کل آب داخل منبع کویلی به ساعت است.

{jatex options:inline}t_1{/jatex}، دمای آبی که وارد منبع کویلی می شود.

{jatex options:inline}t_2{/jatex}، دمای آب که از منبع کویلی خارج می شود.

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد